Milli Savunma Bakanlığı, fakülte ve yüksekokullarda öğrenim gören askeri öğrencilerle ilgili yönetmelikte değişiklik yaptı. Resmi Gazete’de yayımlanan düzenlemeye göre, askeri öğrenciler artık öğrenim gördükleri bölümleri veya yükseköğretim kurumlarını değiştiremeyecek ve yatay geçiş yapamayacak.
“Fakülte ve Yüksekokullar Askerî Öğrenci Komutanlığı ve Öğrencileri ile Fakülte ve Yüksekokullardan Yetişen Subaylara ve Astsubaylara İlişkin Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik”, Resmi Gazete’de yayımlandı.
Fakülte veya yüksekokullarda öğrenim gören askeri öğrenciler, öğrenim gördükleri bölümleri/programları veya okumakta oldukları yükseköğretim kurumlarını değiştiremeyecek veya yatay geçiş yapamayacak. Askeri öğrenciler, öğrenimlerini Bakanlık nam ve hesabına tamamlayacak.
Ayrıca, Bakanlık nam ve hesabına fakülte veya yüksekokullarda okuyan askeri öğrencilerin teğmenliğe nasıp tarihleri mezuniyet tarihi olarak kabul edilecek.
GÜNDEM
18 Haziran 2026EKONOMİ
18 Haziran 2026SPOR
18 Haziran 2026GÜNDEM
18 Haziran 2026SİYASET
18 Haziran 2026GÜNDEM
18 Haziran 2026GÜNDEM
18 Haziran 2026
1
Milletvekili Işıkver Hayırda Yarışanlar Kervanında
927 kez okundu
2
Milletvekili Nazırlı Öncülüğünde 250 Çocuk İçin Sünnet Şöleni Düzenlendi
915 kez okundu
3
Başkan Abdullah Akın Elazığ Belediyesi’nin Temizlik İhalesi Hakkında Suç Duyurusunda Bulunacaklarını Açıkladı
912 kez okundu
4
CHP Elazığ Milletvekili Gürsel Erol: “Nehirden Denize, Özgür Filistin”
862 kez okundu
5
Elazığ İl Yöneticileri Savunma Sanayi Başkanı İle Bir Araya Geldi
858 kez okundu